Vecka 8

Måndagen vilade Lotti och jag hängde med Linda till lite olika affärer, skulle ut och fixa Lotti och ta in hästarna sen men de höll jag nästan på att glömma. Kom inte på det alltför sent iaf phu...
Tisdagen va jag hästledig då red Karin och på onsdagen var jag ut och släppte ut hästarna på morgonen och gjorde klart allt för träningen på kvällen eftersom jag jobbade kväll så det blev direkt ut igen efter jobbet.
Träningen gick bra förutom att hon va dum på vattnet en gång. Det va ren banhoppning så vi hoppade fram på nån linje och sen på trippelbarren innan banan. Det låg väl på ca 1,10-1,20m förutom vattnet som va lägre. Började väl lite orytmiskt men Lotti hoppade fint, hoppade en tvåkombination och sen 4 språng fram till vattnet som vi låg perfekt på och Lotti tänkte hoppa men bestämde sej i allra sista sekund för att stanna och det va nära en avsittning då men klarade mej. Hon brukar ju stanna typ 10m framför när hon fjantar för vattnet men när det kommer mitt i en bana så brukar det gå bra och hon hade verkligen ingen anledning att inte hoppa nu så blev lite besviken på henne men det är ju sååå läskigt. Resten av banan gick bra iaf. Hoppade om början av banan sen och lite på vattnet. Leif tycker att hon är mycket starkare nu och hoppar mer med hela kroppen när hon tar i. Jag får inte dom där skjutsarna i stjärten lika mycket heller när det blir högre så då är jag bättre i balans även efter hindret, Även sadeln gör ju att jag är stabilare. Det går ju frammåt iaf=)
 
Nu börjar man längta efter sommaren...
 
Torsdag va jag hästledig igen då Sofia red och fredagen slutade jag tidigt så mamma va snäll och hämtade Olivia och jag åkte ut å red direkt efter jobbet, vädret va ju inte det bästa med snöslask och regn men jag har ju en så smidig och bra regnrock så jag slipper regnbyxor. Jag hittar nya finesser på den där rocken hela tiden =) Så det va bara ut och rida, dock så var det plogbilar ute åt typ alla håll och är det någonting jag inte vill möta så är det just de på en smal väg för Lotti hatar verkligen när dom har plogbladen nere så det blir bockande hemåt i sånna fall. Men red i närheten och fick in en hel del galoppjobb iaf. Satte på henne babypelhamet för att kunna jobba henne bättre, jag provade även mitt egensydda träns som jag inte ens brytt mej om att prova på henne då det är väldigt stort men det va ju inga problem!!
 
Igår fick hon Vila och idag tog jag kandaret och red upp till ridhuset. Va själv där från början och Lotti va spänd som en fiolsträng och jag hade inte så lång tid på mej då Olivia va med Pappa så kändes lite hopplöst men sen fick vi lite sällskap och efter ett tag va vi 5 st i ridhuset varav en galen häst och en som hoppade på volt så det blev nästan trångt istället men Lotti är helt klart mindre spänd när det är flera där inne och va faktiskt riktigt fin. Provade på lite galoppiruetter men de va svårt när vi va så många så får prova lite mer någon annan gång =)
 
Igår va jag och Micke ut till Hagsta på 30-års fest, Micke kom direkt ifrån ålandskryssning men han va städad iaf, tur för han =) Det va tema 90-tal på festen, lite svårt men blev lager på lager med kjol över byxorna och linne över t-shirt och även benvärmare. Sicksackbena i håret och smala hårslingor i ansiktet =)
 
Idag har jag varit på överraskningsbabyshower hos den här tjockisen
 
En riktigt trevlig och välordnad tillställning av Saras syster m.fl. jag vann dessutom en tävling när man skulle klippa ett snöre lika långt som omkretsen runt saras mage :)





Av mej fick hon en blöjjkorg med lite smått och gott :)



Kommentarer
Postat av: P

Att inte folk kan hålla sig från ridhuset när dom har galna hästar!? ;)

2014-02-24 @ 17:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0