Träning

Lotti får träna på hon :)
I Onsdags red Sofia henne på hoppträningen och gjorde det toppenbra, en lång bana fick dom avsluta med och inte var det några pluttehinder heller för Sofia som inte hoppar alltför ofta men som sagt så fixade dom de jättebra :)
Idag va det dressyrträning med Emma på GPK och det gick också mycket bra, tror att Emma hittade några nya knappar och Lotti jobbade på bra. 

Jag red faktiskt ett pass själv i fredags på ridbanan hemma och det gick också bra, 3v sedan jag hade ridit då så lite stel blev jag efter :) speciellt eftersom jag och Olivia åkte till badhuset några timmar också. Men Lotti kändes fin och jag red lite förvänd galopp som hon gärna fuskat lite med senaste tiden åt ena hållet och byter eller helt oförberett går ner i trav mitt i så kände bara att jag ville prova lite :) hon försökte komma undan men efter några försök så gick det bra flera varv åt båda håll. Väldigt bra med en plogad ridbana :) har inte varit där på väldigt länge men nu va de perfekt att de gick å rida där. 

Lotti passade på att bli brunstig nu i veckan också så de va bara att dela på Plopp å henne, tror att de gått över redan så kan nog släppa ihop dom igen snart. Men har ju lite planer på g för Lotti så de är positivt att hon brunstar ;)

I torsdags hade vi lite oväntat besök utanför gården
En stackars Dansk hade nog blivit rejält lurad av gps'n och där blev han stående 3-4h men de va nog tur att han inte han längre in på vägen för ut hade han omöjligt kommit igen. Bärgningsbil kom och drog loss han med vajer tillslut. Hade ju lite underhållning från köksfönstret iaf :)

Imorgon blir nog en ganska lugn dag utan något direkt inplanerat så det blir väl lite städning iaf och drömma sej till sommaren :)





Kommentarer
Postat av: P

Jag längtar oxå efter vår och sommar, mer än någonsin 😊

2015-02-09 @ 20:10:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0