Lotti hemma!!

Jag börjar med en Lottirapport.. Jag, pappa, Olivia och Mino åkte i fredags och hämtade Lotti. Hon är seminerad igen så vi ska tillbaka på koll den 29/6, dock så va sperman rätt dålig så förhoppningarna är inte alltför höga... Men omöjligt är det ju inte :) 
Har suttit och stirrat mej blind på hingstar nu igen och fastnat lite extra för 2-3 stycken. Jag tänkte att jag ska välja ut några och ha med som reservplan när vi kollar om hon är dräktig och om hon inte är det så vet nog Anita på seminstationen vilken hingst av dom jag valt som haft bäst dräktighet i år :) 
Men anledningen till att hon är hemma är mest den där hovbölden, hon får inte gå ute på blött underlag så om hon varit kvar skulle dom va tvungna att ta hem henne från betet så fort de blir regn mm så det känns lättare att ha koll på hemma. Idag har hon fått vara inne hela dagen, Plopp och Emma har fått varit sällskap. Hon fick gå ut ca. 30 min imorse för att inte bli helt tokig :) 
Men hon har förändrats när hon har varit borta så nu är hon kär i alla här hemma. Både Peril och Emma tycker hon om och såklart Plopp. Får se hur de går att släppa ihop hästarna sen :) det är lite oroligt här hemma ibland nu, de gnäggas hit å dit å springs lite. Lotti fattar nog inte varför hon måste gå själv men imorgon ska vi nog släppa ihop dom. 
Skönt att vara hemma tycker Lotti

Annars under veckan som varit så har Olivia ridit på Emma och trava är inget problem :) Sitta eller stå är det som gäller, lite svårare att rida lätt såklart. Men kratsa hovar är roligt iaf. 


Maja vill ju också vara med och pyssla med Emma och hon lär sej väldigt fort så nu kan hon i princip göra iordning Emma själv, tränset kan vara lite svårt men hon har lyckats med de också :) hon har tom galopperat på Emma också och Emma sköter sej så bra så :) 
När dom inte kan bestämma vem som ska rida hem är det tur att hon är så snäll. 

Förra måndagen va jag barnen och mamma till Furuvik på en trevlig dag och Olivia fick åka massa karuseller med mormor :)



Getterna var självklart en favorit och de va inte bara en gång hon tjatade om att hon ville ha en hemma :)


Blir helt klart någon mer dag på furuvik i sommar :)

I lördags va vi i Norrsundet och firade Hasse som fylllde år i fredags och någon har visst haft lite roligt med min telefon där....



Dom här bilderna finns på telefonen!!! Vem kan vara den skyldige :)

Har släppt ut hästarna för ett tag sedan och nu fick Lotti gå ut trots att de inte torkat upp än men jag hoppas det går bra. Men det va inte skönt ute fast de ser soligt ut så va de kallt och blåsigt men förhoppningsvis blir det varmare under dagen :)

Mino har börjat sova längre på mornarna så just nu sitter jag själv i soffann, vet inte när de hände sist :) men han vaknar nog snart. 
Olivia har sommarlov nu så hon är ledig från dagis ända till 18/8. Känns så meningslöst att lämna henne 8-11 som är tiden hon får gå under sommaren!
Vi får se vad dagen har att bjuda på men lite ridning på Emma blir det nog iaf :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Borta bra men hemma bäst ❤️

2015-06-15 @ 08:38:53
Postat av: Yvonne

Vem kan det vara ???

2015-06-15 @ 19:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0