Bad

Sitter med en nybadad Mino i famnen som snuttar på nappen, trots att de är ett kort bad på några minuter så är de jobbigt för dom små :) Fast nu väger han nog 5kg så jag tycker han börjar bli riktigt stor 😉 


Olivia får ju bara gå på dagis tis-tor nu så igår var vi 3 hemma, vädret va ju skapligt igår så Olivia lekte ute och jag tog och mockade hagen och fixade lite i Lottis box, ska ta och skrubba rent den nån dag också. Hon har ju en förmåga att bajsa på väggarna den där Lotti 😋 

Vi var till sjukhuset igår också och gjorde hörseltest på Mino som bara va bra men det tog tid innan hon fick till de på ena örat, det måste vara helt knäpptyst när dom gör de och hur lätt är det att få en bebis och typ andas tystare!!! Sen tröttnade han såklart. Men efter lite matning så blev han trött å det lyckades :)

När man är hemma mycket med båda barnen nu så är det också en stor fördel nu när man har stor tomt så Olivia kan vara ute hur mycket hon vill för hon vill oftast vara ute om hon får välja 😊 hon går ut å hoppar studsmatta eller cyklar eller bara leker med sej själv. Jag kan ju säga att de finns inga gränser för fantasin där inte 😉 
Här är de visserligen inomhuslek men det är iaf en bilfärja ☺️

Idag gjorde jag inte så mycket medans Olivia var på dagis men när jag hämtat henne blev det en liten runda på köpis innan vi åkte hem igen. 
Imorgon blir det däremot en liten utflykt till Svärdsjö och hälsa på en nykomling 😀

Till sist en Lottirapport där allt verkar se bra ut så hon fick gå ut på bete igår fast där verkar något ha hänt så hon var lite halt idag 😕 men om hon halkat, blivit sparkad eller vad som hänt vet jag inte men de känns ju skönt att dom har koll och hör av sej iaf. Får hoppas de går över igen. Den 3/6 ska dom kolla om hon är dräktig iaf 😁






Kommentarer
Postat av: P

Härligt att bo på landet med eget stall 👍

2015-05-21 @ 11:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0