Gårdsdag

Det känns faktiskt riktigt härligt när jag kan vara hemma en hel dag utan att känna att jag måste åka iväg någonstans som det varit när man bott i lägenhet, många gånger då har jag åkt till Strömsbro eller någon annanstans bara för att slippa vara hemma men nu behöver man ju verkligen inte känna sej instängd 😀 Idag när det för en gång skull inte blåst så mycket ute så började vi med frukost ute och nybakt bröd från bageriet.
Efter lite plock i köket så gick jag ut och krattade hörester i vinterhagen, det blir betydligt mer än vad det ser ut som innan man börjar kratta 😅 men nu är det gjort och nästa projekt blir att mocka ut allt bajs i vindskyddet, trots att jag redan mockat ut säkert 15 kärror så är det en hel del kvar. 
Mino passade på att sova 9.30-13 så då hinner man ju en del ☺️

Plopp har fått gått och varit gräsklippare på en cykelkrossbana som våran hyresvärd fixat till sina söner. 

Jobbigt att äta gräs :)
Tror faktiskt att Plopp tycker det är lite skönt att vara själv och inte behöva ha koll på Peril som han går med nu, han är ju lite nervigare och får sina ryck då och då. Men dom går bra ihop och Plopp är inte speciellt rädd för honom iaf 😊

Medans jag höll på ute så åkte Micke och 3 barn + en hund iväg på cykeltur och hade lite mys 😎

Sen blev det korvgrillning till lunch och efter de lite gräsklippning bakom stallet mm. Så lagom svettig var det skönt med en dusch efteråt. 
Självklart blev det grillat till middag sen och jag hade slängt ihop lite kladdkaka till dessert...mmmm... 

Nu skulle jag kunna gå och lägga mej närsomhelst men barnen måste nog lägga sej före iaf 😜. 

Imorgon gör det ingenting om det regnar ute för då kan man ligga framför tvn och kolla live från hopptävlingarna på Lugnet i Falun 👍🏼👍🏼🐎 

Rapport från Lotti är att hon seminerades igår och på måndag kollar dom så att hon har släppt ägget och sen får hon gå ut på bete istället för lösdriften som hon är på nu och sen kollar dom om hon är dräktig runt 1/6 tror jag. Jag vågar inte hoppas för mycket fast de är ju svårt att inte göra de ☺️
Längesedan man pussade hennes mule nu 💕


Kommentarer
Postat av: P

Härligt att få vara hemma och pyssla 😊Men vi får hoppas Lotti kommer hem snart, dräktig ❤️

2015-05-19 @ 19:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0