Utställningen

Ja i lördags gjorde ju både jag och Leo debut i ringen och det gick ju bra, vi gjorde inte bort oss iaf 😊 det va ju inte så många whippet med så först var vi själv i Leos klass hanar 6-9 månader då kollade domaren på honom grundligt och han fick stå på bordet. 
 
Leo fick hederspris och gick därför vidare att tävla mot den bästa hanen i 9-12 månadersklassen, där fick vi springa två varv och sen kom domaren direkt till mej och sa att vi va vinnare, hann inte ens ställa upp 😊
https://youtu.be/2Yq8cDQDObA

Leos syster Kajsa var med också och den ägs av uppfödarens dotter, dom var där båda två så det var roligt såklart 😊
Ser ni vem som är vem?

Kajsa blev bäst av tikarna också så då fick syskonen tävla mot varandra om vem som skulle bli bäst i ras. 
Domaren tvekade lite och tyckte dom va väldigt lika men Leo blev vinnaren 😀 
Och gick då vidare till att tävla om BIG. Det va bara 2 raser med i våran grupp så Leo stod mot en Salukivalp som oturligt nog halkade och blev stående på 3 ben så blev inte så mycket mer där och Leo blev vinnare vilket domaren sa att hon hade tänkt ändå men kändes ju lite orättvist iaf. 
Men Leos resultat blev iaf BIG 1:a och vi fick gå in i best in show men blev utan pris där fast domaren tyckte mycket om honom men att han rörde sej lite dåligt i bak.

Men jättekul va det att de gick så bra och att Leo skötte sej bra så vi måste ha tränat lite rätt iaf 😊

Så eftersom jag ville se lite hur det gick och om vi klarade av det hela 😉 innan jag anmälde till nån mer utställning så har jag ju kollat runt nu på utställningar. 
Jag hade tänkt redan innan att om det gick bra skulle jag anmäla till en whippetspecial i Eskilstuna 26/3. Men sen såg jag även att det va en vinthundsspecial i Sundsvall 9/4 samma dag som Svante (grannhunden) ska dit så de hade ju också varit kul!!
Svårt att välja men jag har iaf anmält till eskilstuna så nu får det bli den. 
Kan ju såklart följa med till Sundsvall också men det är väl kanske lite onödigt att åka på så många när han fortfarande går som valp :) 


I fredags va jag, Yvonne, Lisette och Emma på genrep av melodifestivalen i Gävle. Jättetrevligt och vi åt på testebo innan :) hejjar helt klart på Frans i finalen 😀




Kommentarer
Postat av: Mamma

Fina Leo.Han var så duktig =)

2016-02-29 @ 17:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0